18 вересня 2018 року відбулася презентація Експортного бренду України, креативної концепції, розробленої з метою забезпечити впізнаваність українських товарів і послуг на міжнародних ринках. Бренд представили Перший віце-прем’єр міністр України - Міністр економічного розвитку і торгівлі України Степан Кубів, Керівник Програм співробітництва Представництва Європейського Союзу в Україні Штефаном Шльойнінгом та Керуючий директор ЄБРР у секторі фінансових установ, Керуючий директор ЄБРР у країнах Східної Європи та Кавказу Франсіс Маліж.
Експортний бренд розроблений Офісом з просування експорту в рамках проекту «Консолідація експортного потенціалу та сприяння доступу на зовнішній ринок малого та середнього бізнесу України», який реалізується за підтримки ГС "Фонд підтримки реформ в Україні" та фінансується Європейським банком реконструкції та розвитку в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу.
Експортний бренд забезпечить ідентифікацію українських експортерів на зовнішніх ринках, зокрема формування візуального брендування експортерів України під час їхньої участі у міжнародних виставках та галузевих заходах, сприятиме виробленню характеристик української продукції за допомогою маркетингових матеріалів, а також налагодить комунікацію можливостей та потенціалу галузей економіки України орієнтованих на експорт.
Розробка Експортного бренду є важливим напрямком роботи проекту, оскільки він є основоположним інструментом просування українського експорту та послідовної системної комунікації про українські товари у світі. Презентація бренду має також суттєве значення для малого і середнього бізнесу, який часто не спроможний нести витрати на своє просування у світі.
Україна представить Експортний бренд вже у листопаді 2018 року на виставці у Китаї "China International Import EXPO 2018", яка є однією з найбільших міжнародних виставок. Вперше експортери України об'єднаються під одним брендом для демонстрації експортного потенціалу країни.
Експортний бренд був розроблений на основі бренду UkraineNow для налагодження взаємозв'язку між візуальним сприяйняттям України як держави та української продукції за кордоном. Хоча бренди об'єднані єдиною темою, їхні функції значно відрізняються. Бренд UkraineNow є загальнонаціональним брендом країни, який націлений на формування сприйняття України у світі, в той час як Експортний бренд відповідає за позиціонування України як надійного торгового партнера з розвинутими експортними можливостями та потенціалом.
Експортний бренд відповідає основним практичним вимогам: високий рівень пристосування до продукції та галузі та адаптативність до виставок різного характеру: масштабних національних павільйонів або ж невеликих виставкових стендів.