Дмитро Шимків, заступник голови Адміністрації Президента України.
Прогрес України визнали і відзначили міжнародні партнери – як в Європі, так і за океаном.
Початок непоганий, але потрібно тримати взятий у 2015-му темп. Часто наводяться успішні приклади впровадження змін: Польща, Словаччина, Грузія, Сінгапур тощо. Потрібно пам’ятати, що перші результати реформ ці в цих країнах ставали помітними лише через 3-6 років. А протягом періоду трансформації звучали тези, які нещадно критикували владу за "повільність" та "незначні результати". Щось подібне маємо і в Україні сьогодні.
Так, минулого року ми провели сімнадцять засідань Національної ради реформ, і лише три – в цьому році. Це не означає, що тем для обговорення стало менше. Просто політичний процес у 2016-му чинить надто великий вплив на порядок денний реформ.
Сформований 100 днів тому уряд Володимира Гройсмана доводить зорієнтованість на проведення змін. Перше півріччя ознаменувалось певними результатами реформування окремих галузей.
Національне антикорупційне бюро (НАБУ) відкрило 236 проваджень, 15 справ передані до суду. Сума економії завдяки електронній системі державних закупівель ProZorro перевищила 2 млрд гривень, а планова сума торгів – 43 млрд грн.
За результатами фінансової децентралізації за січень – червень 2016 року до загального фонду місцевих бюджетів надійшло 65 млрд. грн., що складає 62,2% від річного обсягу надходжень.
Патрульна поліція працює у 32 містах, а загальна чисельність працівників складає понад 12 тисяч осіб. 1 травня вступив в силу Закон України Про державну службу. А у червні Кабмін схвалив Стратегію реформування державного управління на 2016-2020 роки та затвердив план заходів з її реалізації.
Затверджений новий Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, який відкриває дорогу для розвитку мережі сучасних приватних дитсадків. Обрано і призначено Наглядову раду НАК Нафтогаз України. 30 державних підприємств з 45-ти найбільших провели або перебувають у стані аудиту.
У червні Верховна Рада остаточно схвалила зміни до Конституції у частині правосуддя.
Триває реорганізація системи координації та впровадження реформ, мета якої посилити команду реформаторів уряду. Проектний офіс буде розділений на дві частини: секретаріат Нацради реформ, та Reform delivery office (Офіс впровадження реформ), який перейде в підпорядкування Прем’єр-міністра України.
Саме виконавча гілка влади, яка і несе відповідальність за впровадження змін, має сконцентрувати в собі найбільш активний та професійний кадровий ресурс. При цьому Національна рада реформ, як майданчик для обговорення шляхів реформування країни, залишиться ефективною платформою для досягнення стратегічних рішень.