На основі найкращого іноземного досвіду та згідно з рекомендаціями ОЕСР розроблено концепцію Національної холдингової компанії. Затверджено перелік державних підприємств, які можуть бути приватизовані у 2015 році.
У сфері здійснення реформи управління державною власністю у 2015 році вдалося досягнути таких результатів:
В зв'язку з посиленням вимог щодо розкриття інформації держпідприємствами, затверджено «Методологічні рекомендації щодо забезпечення прозорості діяльності суб’єктів господарювання державного сектору економіки», що радять центральним та місцевим органам виконавчої влади, іншим органам, які здійснюють управління об’єктами державної власності, та суб’єктам господарювання державного сектору економіки оприлюднювати зведену річну інформацію про фінансово-господарську діяльність шляхом розміщення на офіційних веб-сайтах.
Постановою КМУ «Про деякі питання проведення аудиту суб’єктів господарювання державного сектору економіки» посилено вимоги щодо проведення аудиту фінансової звітності незалежними аудиторами та фінансового планування.
Закон України №3062, який пройшов перше читання у Верховній Раді, передбачає створення наглядових рад в унітарних підприємствах та запровадження інституту незалежних директорів, покращує корпоративне управління у державних підприємствах.
Впроваджується прозорий процес призначення керівників державних підприємств та ринковий рівень компенсації: оновлено процедуру призначення керівників найбільших державних підприємств через прийняття змін до Постанови КМУ №777 від 03.09.2008 «Про проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки». У постанові визначено порядок проведення конкурсного відбору керівників суб’єктів господарювання державного сектору економіки, зокрема, відкритість конкурсу (ЗМІ мають право бути присутніми на засіданнях комісії).
Для встановлення чітких цілей діяльності та спеціальних зобов’язань, держпідприємства поділено на три групи (лише комерційна діяльність, поєднання зі стратегічною діяльністю, лише стратегічна діяльність). Встановлення чітких цілей діяльності необхідне для кращого визначення ефективності, результатів роботи керівництва та покращення підзвітності.
Постановою КМУ «Про проведення прозорої та конкурентної приватизації у 2015 році» регламентується приватизація нестратегічних держпідприємств. З метою оптимізації державного сектору економіки та залучення коштів приватних інвесторів у розвиток підприємств, подальше збереження деяких підприємств у державній власності визнане економічно недоцільним.
Заплановану ще минулого року велику приватизацію державних підприємств можуть провести 2016-го. 16 лютого Верховна Рада ухвалила відповідні зміни до законодавства. За законопроект проголосували 252 нардепи, ідеться на сайті парламенту. Зміни, зокрема, передбачають недопущення до приватизації юридичних та фізичних осіб із країн-агресорів, тобто з Росії, а також із країн, проти яких застосовані санкції. Також нардепи скасували обов'язкову раніше норму з попереднього продажу на біржі 5-10% акцій держкомпаній груп "Б" і "Г".
Детально ознайомитися зі Звітом можна за посиланням.
Національна рада реформ створена для забезпечення політичного консенсусу у процесі проведення реформ, який складається з представників всіх зацікавлених сторін та є майданчиком для пошуку консенсусу і прийняття рішень. Основними завданнями Національної ради реформ є визначення пріоритетів реформ, координація дій із реформування, моніторинг реалізації та досягнення цілей реформ. Рішення Національної ради реформ приймаються за умови консенсусу всіх учасників, що забезпечує узгодженість позицій у процесі реформ.